گلیزینگ بتن کف

مقاوم سازی انواع کفپوش‌های بتنی کهنه و نو

گلیزینگ بتن کف یا شیشه ای کردن کفپوش های بتنی باعث کاهش نفوذپذیری, افزایش سختی و صیقلی و براق شدن کف های بتنی می شود. این روش یکی از جدید ترین روش های اصلاح و بهبود عملکرد انواع کفپوش های بتنی جدید و قدیمی است. که تحت عنوان بتن پولیشی یا پالیش بتن هم شناخته می شود. این روش شامل بالا بردن و بهبود مقاومت سایشی, افزایش نفوذ ناپذیری و صیقلی و براق کردن انواع کفپوش‌ های بتنی, موزاییکی, بتن سخت خشکه پاش و بتن سخت ملاتی است. که با استفاده از سخت کننده‌ های بتن پایه لیتیومی کوپسیل که بصورت مایع هستند و اجرای عملیات کفسابی و پالیش بتن انجام می شود.  سخت کننده های پایه لیتیومی کوپسیل به عنوان پرایمر های سیلیکاتی نفوذگر, هاردنر مایع و سیلر های سیلیکاتی نفوذگر نیز شناخته می شوند. این نوع سخت کننده ها به راحتی و بدون ایحاد کردن هیچگونه لایه و افزایش ضخامت, با نفوذ در سطح بتن و واکنش با آن, مقاومت سایشی و تحمل بار ترافیکی سطح را به شدت بالا می‌برند. همچنین به دلیل ایجاد تراکم در بافت بتن نفوذپذیری آن را هم شدیدا کاهش می دهند.

همانطور که می دانید استفاده از بتن به عنوان یک کفپوش مزایای زیادی دارد. ولی اغلب نقاط ضعف کفپوش‌ های بتنی به خاطر نفوذپذیری و مقاومت سایشی پایین این نوع کفپوش ها هست.
نفوذپذیری بتن باعث جذب آب, روغن و سایر حلال ها می شود. و باعث مشکلات یخ زدگی,ا یجاد شوره, تمیز شوندگی بسیار سخت و همچنین ایجاد یک محیط غیر بهداشتی می شود.
مقاومت پایین سایشی کفپوش های بتنی معمولی هم باعث ایجاد گرد و غبار می شود. در فرآیند گلیزینگ کفپوش های بتنی با انجام عملیات کف سابی و اضافه کردن سیلرها و هاردنر های سیلیکاتی بر روی سطح این مواد داخل سطح نفوذ می کنند. و باعث افزایش تراکم , نفوذناپذیری و براقیت کفپوش بتنی می شوند. شما میتوانید برای استعلام قیمت گلیزینگ کف و ثبت سفارش رنگ مخصوص بتن و همچنین چسب ترمیم کننده سطح بتن با کارشناسان  ما تماس بگیرید

گلیزینگ بتن کف چیست؟

 اجرای بتن پولیشی که باعث کاهش نفوذپذیری و صیقلی و براق کردن سطح بتن را گلیزینگ بتن کف نیز می گویند. در این فرایند مواد سخت کننده سطح بتن به کف بتنی اضافه می‌شود تا منافذ را پر کند و  بتنی متراکم و بادوام ایجاد کند. سپس سطح با ابزار پولیش الماسی سابیده می شود تا به سطح مورد نیاز از نظر صافی, درخشندگی و پرداخت مشخص شده دست یابد. بتون براق و صیقلی به سادگی و بدون ایجاد هیچگونه افزایش ضخامت و لایه با نفوذ بر سطوح بتن و ایجاد واکنش با آن مقاومت های سایشی و تحمل بار سطح ترافیکی را بسیار افزایش می دهد. شایان ذکر است به واسطه استفاده از مواد سخت کننده ایجاد تراکم در بافت بتن رخ می دهد و می تواند نفوذ پذیری آن را به شدت کاهش بدهد.سایز مزایای کف های بتنی گلیز شده به شرح زیر می باشد :

  • • ظاهری شبیه سنگ تقریباً گرانیت دارد.
    • تعمیر و نگهداری و نیاز کف سایی بتن بسیار کم است.
    • به آسانی تمیز می شود.
    • گلیزینگ بتن کف منجر به ایجاد سطوح بسیار بادوام می شود.
    • بتن صیقلی و براق می تواند ظاهری یکپارچه بین داخل و خارج بتن ایجاد کند.
    • مناسب برای سیستم های گرمایش از کف.
    • گرما را جذب و حفظ می کند.
    • باعث ایجاد سطح غیر لغزنده می شود.

گلیزینگ بتن کف به عنوان بخشی از طراحی خانه معاصر و سنتی در حال تبدیل شدن به جریان اصلی است. بتن بادوام, ظریف و براق, اغلب با موفقیت در آشپزخانه ‌ها و حمام ‌ها برای ایجاد ظاهری فوق ‌مدرن استفاده می ‌شود, اما همچنین می‌توان آن را در اتاق خواب یا اتاق نشیمن برای جلوه‌ای غیرمعمول قرار داد. کف بتنی مزایای عملی نیز دارد و بسیار آسان است. 

در فرآیند گلیزینگ کفپوش های بتنی با انجام عملیات کف سابی و اضافه کردن سیلرها و هاردنر های سیلیکاتی بر روی سطح این مواد داخل سطح نفوذ می کنند. و باعث افزایش تراکم , نفوذناپذیری و براقیت کفپوش بتنی می شوند. سیلرها و هاردنر های سیلیکاتی به صورت واکنشی و جذبی عمل می کنند. این مواد با نفوذ در سطح بتن با کلسیم آزاد در بتن واکنش می دهند و کلسیم سیلیکات هیدرات تولید می کنند.

کلسیم سیلیکات هیدرات تولید شده به صورت کریستال های جامد در می آید و تمام منافذ و خلل و فرج میکروسکوپی داخل بافت بتن را پر می کند. به همین دلیل نفوذپذیری بتن شدیدا کاهش می یابد. همچنین به دلیل ایجاد تراکم در بافت بتن مقاومت سایشی سطح بتن هم به شدت افزایش می یابد و حتی می تواند باعث آنتی داست شدن سطح شود. این سیلرها و هاردنر ها کاملا جذبی هستند و ساختار معدنی دارند و هیچگونه لایه و فیلمی ایجاد نمی کنند. بنابراین در این روش بدون نیاز به ایجاد هیچ گونه پوشش بر روی سطح خواص سطح اصلاح می شود.

یکی از مزیت ها و ویژگی های منحصر به فرد این محصولات مایع بودن و قدرت نفوذ بالای آنها است. این ویژگی ها این امکان را ایجاد می کند که بتوان انواع سطوح بتنی قدیمی و جدید را بدون نیاز به افزایش ضخامت سطح و هیچگونه تغییری در رنگ و ظاهر آنها اصلاح و مقاوم سازی کرد.

گلیزینگ بتن کف اجرا شده برای کوپل شیمی

عکس کفپوش های بتنی کف پارکینگ بعد از صیقلی و براق شدن

مصارف و کاربرد گلیزینگ بتن کف چیست؟

فرایند گلیزینگ بتن کف در ابتدا برای بخش صنعتی طراحی شده‌ بودند, زیرا ازنظر ویژگی‌ های سختی, بهداشتی و نگهداری, قابلیت استفاده در مکان های غیر صنعتی را نداشتند.اما تنوع رنگ ها و زیبایی حاصل به همراه افزایش قدرت سازه های ساختمانی به جهت تحمل وزن بتن باعث شد که پالیش بتون کف را از نظر سبک برای هر خانه ای مناسب کند. در ادامه به توضیح کامل موارد مورد استفاده از این مایع پرداخته شده است.

گلیزینگ بتن کف کفپوش آشپزخانه

روکش براق یک کف بتنی صیقلی و کم رنگ, نور زیادی را منعکس می‌ کند, بنابر این گنجاندن آن در فضای داخلی آشپزخانه با لعاب ‌های فراوان, اتاقی به طور طبیعی روشن ایجاد می‌ کند. بتن صیقلی برای کسانی که به دنبال ایجاد آشپزخانه ای به سبک صنعتی هستند گزینه انتخابی کفپوش است. گلیزینگ بتن کف در آشپزخانه, این شرایط را به خوبی محیا می سازد.

گلیزینگ بتن کف کفپوش باغ

کفپوش های گلیز شده مانند بتن بدون درز هستند و ظاهر پیوسته یک اتصال داخلی-خارج را به ارمغان می آورند زیرا می توانند به راحتی در داخل و خارج استفاده شوند.پس استفاده از آنها برای مصارف زینتی و باغ های زیبا , بسیار پرکاربرد است.

کاربردهای گلیزینگ بتن کف

مزایای گلیزینگ کف

مکان های قابل استفاده کفپوش های بتنی صیقلی و براق ( بتن پولیشی )

کف سوپر مارکت ها و مال های تجاری

کف پارکینگ های خصوصی و عمومی

کف سالن های فرودگاه ها

مراکز ورزشی

کف انبارهای کارخانه های تولیدی

عرشه های بارگیری

کف سالن های تولید و انبار کارخانه های مواد غذایی

کارخانه های شیشه سازی

کارخانجات خودرو سازی

کف کارخانجات قطعه سازی

کف سالن های صنایع بسته بندی

صنایع نفت و گاز پتروشیمی

صنایع ریخته گری

کف سالن های صنایع سنگین

کف کشتارگاه ها

کف سرد خانه ها

کف انبارها و پارکینگ های بیمارستانها

مزایای صیقلی و براق کردن ( گلیزینگ - بتن پولیشی ) کفپوش های بتنی شامل:

اجرای آسان

قیمت تمام شده پایین

عدم افزایش ضخامت سطح

ضد گرد و غبار شدن سطح

نفوذناپذیر شدن سطح

ایجاد براقیت و بازتاب پذیری بالای سطح

افزایش مقاومت سایشی

تمیز شوندگی بسیار آسان سطح

عمر و ماندگاری بالا

عدم تاثیر اشعه فرابنفش بر روی آن

مقاومت دمایی بالا

مقاوم در برابر حلال ها و مواد نفتی

قابل اجرا بر روی بتن های قدیمی

مقاوم در برابر فشار منفی آب

قابل اجرا بر روی انواع کفپوش های بتنی , موزاییکی, بتن سخت خشکه پاش و بتن سخت ملاتی

ویژگی های " بتن کف گلیزینگ شده " چیست؟

استفاده از گلیزینگ بتن کف برای کف پوش ویژگی های بسیار زیادی دارد. در حالت کلی بتن شیشه ای به دلیل ایجاد تراکم هایی درون بافت بتن می تواند نفوذ پذیری را به شدت کاهش دهد. شایان ذکر است نفوذ پذیری بتن ها باعث جذب آب و روغن و سایر حلال های موجود می شود. همچنین باعث مشکلات یخ زدگی, ایجاد شوره, تمیز شوندگی بسیار سخت و ایجاد یک محیط غیر بهداشتی در بتن می شود. در حالت کلی مقاومت پایین کفپوش های بتنی ساده هم باعث ایجاد گرد و غبار بر روی سطح آن می شود. در ادامه به شرح کلی ویژگی های این روش خواهیم پرداخت:

  • قابل اجرا بر روی انواع کفپوش های بتنی, موزاییکی, بتن سخت خشکه پاش و بتن سخت ملاتی
  • مقاوم در برابر فشار منفی آب
  • قابل اجرا بر روی بتن های قدیمی
  • مقاوم در برابر حلال ها و مواد نفتی
  • مقاومت دمایی بالا
  • عدم تاثیر اشعه فرابنفش بر روی آن
  • عمر و ماندگاری بالا
  • تمیز شوندگی بسیار آسان سطح
  • افزایش مقاومت سایشی
  • ایجاد براقیت و بازتاب پذیری بالای سطح
  • نفوذناپذیر شدن سطح
  • گلیزینگ بتن کف باعث ضد گرد و غبار شدن سطح می شود
  • عدم افزایش ضخامت سطح
  • قیمت تمام شده پایین
  • اجرای آسان
بتن کف گلیزینگ شده | کوپل شیمی

چه کسی می تواند فرایند گلیزینگ بتن کف را انجام بدهد؟

گلیزینگ بتن کف یک کار تخصصی است و بهتر است به افراد حرفه ای سپرده شود. توصیه می شود برای بهبود بیشتر ظاهر نهایی, بتن را رنگی کنید, این فرایند رنگی کردن بتن ممکن است جزئی از مخلوط یا فقط سطح باشد. اگر قرار است فقط سطح رنگ شود, در این مرحله معمولاً با استفاده از روش “پاشش رنگ” انجام می شود که در آن پودرهای رنگی رنگی قبل از کار با استفاده از شناورهای دستی و قدرتی روی سطح بتن مرطوب اعمال می شود.
سپس سطح نهایی را با استفاده از گلیزینگ بتن کف و ماله دستی یا ماشین ‌های ماله برقی می ‌بندند تا سطح را صاف کنند تا زمانی که براق شود. مرحله آخر صیقل دادن و آب بندی کف است که باید حداقل 28 روز پس از ریختن انجام شود. پولیش با ابزار های سنگ زنی و پرداخت الماس به دست می آید. سپس یک درزگیر تخصصی که به بتن اجازه تنفس می دهد اضافه می شود و باید به مدت 24 تا 48 ساعت بماند.

مزایا و معایب گلیزینگ بتن کف

گلیزینگ بتن کف مانند تمام مواد کفپوش دارای مزایای مختلفی است که آن را به یک انتخاب کفپوش بسیار محبوب برای تاسیسات تجاری و تولیدی, کارخانه‌های فرآوری, کف‌های مغازه و تولید, مکان‌های مشترک در این تاسیسات و همچنین سایر محیط‌های پرتردد تبدیل کرده است. همچنین استفاده از آن در مناطق خاصی دارای معایبی است, اما بسیاری از آنها به راحتی قابل غلبه هستند و در نهایت, نقاط مثبت کفپوش بتنی صیقلی بسیار بیشتر از موارد منفی آن است. قبل از تصمیم گیری نهایی برای کفپوش, درک نیازهای محیطی که کفپوش در آن قرار می گیرد و همچنین مزایا و معایب آن مهم است.

مزایا و معایب گلیزینگ بتن کف

ماندگاری بالا

کفپوش بتنی صیقلی بسیار مستحکم و ارتجاعی است و می تواند فشار ناشی از وسایل و وسایل نقلیه بسیار سنگین پا را تحمل کند.

طول عمر

انتظار می رود که یک کف بتنی صیقلی که به درستی نصب شده, مهر و موم شده و نگهداری شود, حتی در خشن ترین محیط های تجاری صد سال یا بیشتر دوام بیاورد.

سهولت در نگهداری

نگهداری گلیزینگ بتن کف در کفپوش بتنی صیقلی نسبتاً آسان است. برای جلوگیری از انباشته شدن کثیفی, فقط باید روزانه گرد و غبار یا جارو جارو کنید.

پرکاربرد در گزینه های طراحی

امروزه, تنوع بی ‌پایانی از افکت ‌های رنگ و بافت وجود دارد و می‌تواند ظاهر ده‌ها ماده مختلف گران‌ تر را شبیه ‌سازی کند.

بهداشتی

بتن درست شده و آب بندی شده می تواند عملاً در برابر سیالات به ویژه آب مقاوم باشد. پوشش ها می توانند موانع ضد آب ایجاد کنند که بتن را آب بندی کرده و از ورود آلاینده ها به بتن جلوگیری می کند.

ضد لغزش

گلیزینگ بتن کف مقاوم در برابر هر سطح بتنی می تواند لغزنده باشد به خصوص در محیط های مرطوب یا مناطقی که مستعد لغزش هستند, اما می توان آن را با پوشش اپوکسی غیر لغزش برای افزودن بافت و جلوگیری از سقوط و صدمات آب بندی کرد.

مقاوم در برابر مواد شیمیایی

 یک کف بتنی بدون آب بندی متخلخل است, اگرچه کف های بتنی را می توان با یک پوشش اپوکسی مقاوم در برابر مواد شیمیایی آب بندی کرد تا از آنها در برابر مواد شیمیایی شدید (قلیایی ها و اسیدها) و خوردگی محافظت کند.

مقاوم در برابر شوک حرارتی

پوشش ‌های مقاوم در برابر شوک حرارتی را می‌توان روی کف ‌پوش‌ های بتنی اعمال کرد تا اطمینان حاصل شود که در صورت شستشوی کف‌ های شما با آب داغ یا بخار, از هم گسیختگی, لایه‌برداری, ترک, حباب و سایر خرابی‌ها رخ نمی ‌دهد.

بدون VOC

کف‌های بتنی گلیزینگ بتن کف حاوی ترکیبات آلی فرار مضر (VOC) مانند کف‌های چوبی سخت, فرش‌های وینیل و فرش‌های مصنوعی نیستند.

معایب گلیزینگ بتن کف

سختی بسیار

استحکام و دوام این فرایند همچنین می‌تواند یک نقطه ضعف باشد زیرا سطح آن بسیار سخت است, بنابراین زیر پاها را تحت فشار قرار نمی‌دهد یا «به‌دست نمی‌آید» و باعث می‌شود که برای مدت طولانی روی آن ایستادن احساس ناراحتی کند.

دمای و رطوبت

یکی دیگر از اشکالات کف‌های بتنی این است که گرما را به خوبی حفظ نمی‌کنند.اگر کفپوش بتنی به درستی اجرا و آب بندی نشده باشد, در برابر نفوذ رطوبت بسیار مستعد خواهد بود.

خاصیت اکو یا بازتاب صدا

کف‌های بتنی صیقلی می‌توانند مانند کاشی‌های سرامیکی, کف‌پوش‌های سنگ طبیعی و برخی از کف‌های چوبی یا بامبو بلند باشند.

چگونگی نگهداری از بتن کف گلیزینگ شده

یکی از مزایای گلیزینگ بتن کف این است که به مراقبت زیادی نیاز ندارد!تمیز کردن سطوحی که گلیز شده اند , به سادگی توسط حارو یا دستمال خیس شده با آب گرم اتفاق می افتد. اگر کف نیاز به تمیز کردن عمیق‌تری دارد, می‌توان از یک پاک‌کننده مناسب با PH خنثی یا از یک پارچه نرم استفاده کرد. اطمینان حاصل کنید که از مواد ساینده ای استفاده نکنید که می تواند سطح را خراش دهد و درخشندگی را از بین ببرد.

گلیزینگ بتن کف در یک نگاه

جمع بندی

گلیزینگ بتن کف یک فرایند بسیار بادوام, سازگار با محیط زیست و نیاز به نگهداری کم است. در بیشتر ساختمان ‌ها, بتن صیقلی و براق بخشی از پایه سازه است. بتن شیشه ای در حالت طبیعی خود دارای رنگ مایل به خاکستری است که کمی خالدار است و فام دقیق آن توسط ترکیب شیمیایی مخلوط, عوامل محیطی موجود و سرعت گیرش تعیین می شود.جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی با مشاوران شرکت کوپل شیمی سپاهان در تماس باشید.

سوالات متداول گلیزینگ کف

1گلیزینگ کفپوش های بتنی چیست؟

فرآیند افزایش سختی, کاهش نفوذپذیری و صیقلی و براق کردن سطح کفپوش های بتنی را گلیزینگ کف می نامند

2فرآیند گلیزینگ کف را کی می توان انجام داد؟

گلیزینگ کف را باید بعد از اتمام مرحله بتن ریزی کف و اجرای کفسازی آن و اتمام فرآیند گیرایش بتن کف انجام داد

3گلیزینگ کف روی چه نوع کفپوش های بتنی قابل انجام است؟

گلیزینگ بر روی انواع کفپوش های موزاییکی , بتن معمولی, بتن سخت خشکه پاش و بتن سخت ملاتی قابل اجرا می باشد

 
4آیا برای انجام گلیزینگ کف در مورد سن بتن محدودیت وجود دارد؟

گلیزینگ کف روی انواع کفپوش های بتنی قدیمی و جدید قابل انجام بوده و در این رابطه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

5برای انجام گلیزینگ بتن کف ,سن بتن مهم است؟

گلیزینگ بتن کف بر روی انواع بتن های جدید و قدیمی اعمال میگردد و در این مورد هیچ محدودیتی نیست. این عامل باعث می شود تا استفاده از بتون براق و صیقلی افزایش بخصوصی پیدا کند.

دریافت کاتالوگ
فارسی
پشتیبانی مشاوره آنلاین